zeepier-in-vikna-2013.reismee.nl

De laatste reisdag; het zit erop; we zijn weer thuis; snik!

Bij aankomst in Kopenhagen is het prachtig weer en dat blijft het ook gedurende de hele terugreis door Denemarken en Duitsland. We zijn snel van de ferry af en rijden al om 10:15 uur Kopenhagen uit.

Op de heenweg hebben we de ferry van Puttgarden naar Rødby genomen. Die koste ca. € 75,- en gaf ons nog wel wat oponthoud. We besluiten daarom nu via de Beltbrug en het eiland Funen te rijden. Die tolbrug kost maar ca € 31,-.

Zeepier is net iets sneller dan Wim bij het tolpoortje. Hoewel we niet hard rijden zien we Wim maar niet komen; ook op de marifoon reageren ze niet. Kennelijk zijn ze zo ver achter geraakt dat ze buiten bereik zijn. We waren al even van debrug af toen we een belletje kregen dat Wim motorproblemen had. Opnieuw bleek de motor in te houden. We hadden dat ook al in Noorwegen gehad. De remedie is om de olie-waterscheider los te schroeven en leeg te laten lopen. Water zit er niet in maar het lost wel het probleem op. De echte oorzaak van deze storing is volledig duister. Ook 2 jaar geleden hebben we ermee te maken gehad. Volgens Zeepier is het de enige Nissan Xtrail in heel Nederland die dit probleem kent. Ook de garage kan de oorzaak niet vinden. ALS IEMAND MET DEZE STORING BEKEND IS HOREN WE DAT GRAAG.

Verder zijn we ongestoord naar huis gereden. We kwamen om 21:15 aan. Thuis eerst een lekker bakkie koffie genomen en daarna afscheid genomen van Wim en Rene. Vervolgenssnel de auto uitgeladen, afscheid van George genomenen de vis in de vriezer gestopt.

Morgen kruip ik in mijn drijfpak en gaat Sanne me met de tuinslang ontzouten. Altijd leuk om op je vader te spuiten met de tuinslang! Daarna met de hengels onder de douche om ook daarvan het laatste zout te verwijderen. Dan kunnen de spullen weer opgeborgen worden voor een volgende vissessie.

Opnieuw een zeer geslaagde en leuke visvakantie gehad.